گروه اقتصادی: قائم‌مقام بانک مرکزی از آماده شدن مطالعات و برنامه‌های حذف صفرها از پول ملی خبر داد.

سیدحمید پورمحمدی با اشاره به اینکه حذف صفر از پول ملی در چارچوب بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی قرار دارد، افزود: جزئیات آن را آقای رئیس‌جمهور اعلام خواهند کرد. وی درباره اینکه قرار است چند صفر از صفرهای پول ملی حذف شود، پاسخی نداد. به گزارش همشهری، حذف 3 صفر از پول ملی در دولت نهم مطرح شد و سال گذشته به‌صورت جدی در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار گرفت اما در ابتدای سال‌جاری مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اجرای آن را منتفی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی با بیان اینکه بسته سیاستی - نظارتی سال 90 تقریبا نهایی شده و کار کارشناسی لازم روی آن انجام شده‌است، اظهار کرد:‌ این بسته در جلسه آینده شورای پول و اعتبار بررسی خواهد شد. وی از اظهارنظر درباره نرخ سود بانکی در سال آینده خودداری کرد و گفت:

پس از تصویب در شورای پول و اعتبار این نرخ اعلام و تصمیم‌گیری درباره افزایش یا کاهش آن در سال آینده در شورای پول و اعتبار انجام خواهد شد و زمانی که تصمیم نهایی در این باره گرفته شود، بانک مرکزی نظر خود را اعلام می‌کند. قائم مقام بانک مرکزی درباره‌ تغییر شرایط پرداخت تسهیلات خرد اظهار کرد: دسترسی آحاد جامعه به خدمات نظام بانکی و تامین منابع خرد نیازهای ضروری مردم یکی از جهت‌گیری‌های اساسی طرح تحول بانکی و از اولویت‌های حتمی در سال آینده است.

کد خبر 127952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز